• De golfclub
    • Golf bij De Zandvoortse
    • Lid worden
    • Contactgegevens
    • Fotoalbum
    • Bestuur
    • Regels & Handicap
    • Historie
  • De golfbaan
  • Nieuws
    • Nieuwsbrief
    • Aanmelden Nieuwsbrief
    • Nieuws Algemeen
    • Regels & Handicap nieuws
    • Vraag van de maand
  • Exacthandicapoverzicht 2021
  • Wedstrijden
    • Ladiesday
    • Woensdag
    • Heerenmatchplay
    • Donderdag
    • Donderdagavond
    • Damesmatchplay
    • Zaterdag
    • NGF
    • Evenementen
  • Aanmelden Wedstrijden
  • Invoeren scorekaart

default

Actueel

  • Nieuwsbrief 28 februari
  • Nieuwsflits 22 februari
  • Video informatie over het WHS systeem
  • Finale clubkampioenschap 2020
  • HeerenMatchplay 2020
  • Bericht van het bestuur
  • Voorronde clubkampioenschap 2020
  • Verslag Vrijwilligersdag 2020
  • HeerenMatchplay finale 2019
  • Hole-in-One door Alejandro Docampo
  • Hole-in-One door Gerard Scholten
  • Hole-in-One door Martin Spaans
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
Vraag van de maand augustus ’19

Provisionele bal

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
Vraag van de maand maart ’18

.

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
Vraag van de maand augustus ’17

Strokeplay

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
Vraag van de maand juni ’17

Vraag juni

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
Vraag van de maand februari ’17

Een matchplay vraag

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand januari ’17

Op de tee van een hole 3 slaat u per ongeluk af met de bal van uw tegenstander.

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand december ’16

Een vraag van één van onze leden

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand november ’16

Een echte vraag tijdens de herfst

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand oktober ’16

U slaat af van de tee en gaat zoeken.

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand september ’16

U wilt afslaan op hole 1 maar mist uw bal volledig.

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand augustus ’16

Mag u uw mobiele telefoon gebruiken om …

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand juli 2016

Speler A slaat van de teebox op hole 3 zijn bal in de waterhindernis achter de green. Speler A wil ter plaatse “cirkelen” en droppen, maar Speler B – zijn marker – zegt dat dat niet mag. Dat hij alleen aan de andere kant van de waterhindernis, dus naast de green van hole 4 mag…

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand Juni 2016

Matchplay Uw tegenstander speelt zijn tweede slag uit de rough prachtig naast de pin. U ligt voor 5 en geeft hem de hole. Bij de pin aangekomen ziet u dat uw tegenstander vanuit de rough een verkeerde bal heeft gespeeld. Wat zeggen de regels? A   U heeft de hole gegeven en een gegeven hole mag…

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand Mei 2016

De speler slaat zijn bal vanuit de fairway in een bunker naast de green. De bal ligt ingebed achter in de bunker, zodanig dat de speler geen slag kan doen.  Hij verklaart zijn bal onspeelbaar, maar in de bunker is geen plek om te droppen die niet dichter bij de hole is. Waar moet de…

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand April 2016

Matchplay

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand Januari ’16

Speler A slaat zijn bal op de wintergreen. Met zijn volgende slag raakt hij de vlag waarna de bal in hole valt. Wat zeggen de regels. A:  Geen probleem want als je op wintergreens speelt hoef je de vlag niet uit de hole te halen. B:  Je krijgt 1 strafslag want je mag de vlag…

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand december ’15

Speler A slaat voor een strokeplay wedstrijd af op hole 1 en ziet zijn bal iets rechts van de green achter het heuveltje verdwijnen.  

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Wat mag wel/niet in een hindernis

Alles op een rijtje

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand november ’15

Een speler denkt dat zijn bal onbruikbaar is …

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
default
Vraag van de maand oktober ’15

Voordat u afslaat hebt u bij het innemen van uw stand op de afslagplaats last van de teemmerken.U verplaatst het teemerk, slaat de bal en plaatst het teemerk weer terug.

http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Regelhandycap_icon.png
http://www.dezandvoortse.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vraagvandemaand_icon.png
Vraag van de maand februari ’15

De bal kaatst terug tegen je eigen golftas