Vraag van de maand februari ’15

De bal kaatst terug tegen je eigen golftas.
Wat zeggen de regels
  1. Je moet de bal spelen zoals hij ligt. Je krijgt geen straf.
  2. Je moet de bal spelen zoals hij ligt. Je krijgt één strafslag.
  3. Je moet de bal spelen zoals hij ligt. Je krijgt twee strafslagen.

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Het juiste antwoord is antwoord B.

Volgens regel 19-2b

Indien de bal van een competitor per ongeluk wordt veranderd of gestopt door de competitor zelf zijn partner, een van hun caddies of hun uitrusting krijgt de competitoréén strafslag. De bal moet worden gespeeld zoals hij ligt, tenzij hij is terechtgekomen in of op de kleding of uitrusting van de competitor, van zijn partner of een van hun caddies.