Vraag van de maand April 2016

Matchplay

U bent nummer 1 in een flight en u slaat af.
U weet niet zeker of u uw bal wel kunt vinden.
U besluit een provisionele bal te spelen en speelt deze bal direct nadat u uw eerste bal heeft gespeeld.
Uw tegenstander maakt daar bezwaar tegen en zegt dat u had moeten wachten totdat hij ook afgeslagen had.

Heeft uw tegenstander gelijk?

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ja, hij heeft gelijk.

Hij kan eisen dat u de slag laat vervallen en opnieuw een provisionele bal speelt nadat hij heeft afgeslagen. (Regel 10-1c en 10-3)