Vraag van de maand juli ’17

Een matchplay vraag
Speler A slaat zijn bal tot op 30 cm van de pin.
Hij meent te begrijpen dat zijn tegenstander hem de hole geeft en pakt zijn bal op.
Op dat moment stelt zijn tegenstander dat hij de hole claimt, omdat hij hem niet heeft gegeven en dat speler A 2 strafslagen krijgt en dus de hole verliest.
Wat zeggen de regels.
  1. Speler A verliest de hole.

  2. Zo dicht bij de hole betekent dat speler A met een slag extra heeft uitgeholed.

  3. Speler A  krijgt een strafslag en moet zijn bal terugplaatsen en de hole uitspelen.

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Het goede antwoord is c.

Als uw tegenspeler niet duidelijk heeft gezegd dat hij u de volgende slag gaf ( regel 2-4), heeft u uw bal opgepakt op de green zonder te merken en moet u uw bal terugplaatsen met 1 strafslag ( Regel 20-1)
Zie Decision 2-4/3