Vraag van de maand augustus ’19

Speelster A slaat af op hole 5, ziet haar bal niet neerkomen en slaat vervolgens een provisionele bal,
die middel op de fairway 40 meter voor de green tot stilstand komt.
Na enig gezoek slaat speelster A haar provisionele bal op de green en ziet haar eerste bal even verder rechts van de green liggen en wil haar eerste bal spelen.
Speelster B – haar matchplay tegenstandster – stelt dat deze bal niet meer gespeeld mag worden,
omdat de provisionele bal door de tweede slag de bal in spel is geworden.

Vraag: Is het juist wat speelster B zegt?

Scroll naar beneden voor het juiste antwoord

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Het is niet juist wat speelster B zegt.

De provisionele bal wordt de bal in het spel:
Wanneer je de provisionele bal speelt vanaf een plaats die dichter bij de hole ligt,
dan de plaats waar je oorspronkelijke bal ligt.
(Regel 18)