Vraag van de maand september ’16

U wilt afslaan op hole 1 maar mist uw bal volledig.
U adresseert opnieuw en stoot per ongeluk de bal van de tee.

Wat zeggen de regels?
A: Niets aan de hand bij het adresseren mag ik de bal van de tee stoten.
B: Je krijgt 1 strafslag want de bal was na de misser wel de bal in het spel.
C: Je krijgt twee strafslagen want de bal was na de misser wel de bal in het spel.
D: Je wordt gediskwalificeerd want je maakt een opzettelijke fout.

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Antwoord B is juist:

Na uw eerste slag, ook al was het een misser, is de bal in het spel gekomen.
Bij uw 2e actie heeft u dus een bal in het spel bewogen (regel 18-2) en krijgt u een strafslag. Bovendien moet u de bal terugplaatsen op de tee. U slaat dus af voor 3! (Decision 11-3/1)