Vraag van de maand oktober ’16

U slaat af van de tee en gaat zoeken.

Halverwege bedenkt u zich dat de bal wel eens verloren zou kunnen zijn en
u loopt terug naar de tee om een provisionele bal te slaan, voor het geval uw originele bal niet te vinden is. Mag u dit doen?

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Antwoord:

Nee
Volgens regel 27-2a moet u een provisionele bal slaan VOORDAT u naar voren gaat om uw originele bal te zoeken.
Decision 27-2a/1.5 geeft u wel iets ruimte om een stukje naar voren te lopen
(Bijvoorbeeld om even over de tee heen te kunnen kijken, max 50 yards = 45meter),
maar loopt u verder dan wordt u geacht te zijn gaan zoeken en mag u geen provisionele bal meer spelen.