Vraag van de maand november ’15

Een speler denkt dat zijn bal onbruikbaar is en hij neemt zijn bal op zonder hierbij zijn medespeler hierover in te lichten.
ook markt hij zijn bal niet maar legt hem wel op de exacte plek weer terug.

Wat nu?

A: De speler heeft correct gehandeld en mag zijn spel voort zetten.
B: De speler heeft niet correct gehandeld hij moet een strafslag bij zijn slagen optellen.
C: De speler heeft niet correct gehandeld hij moet twee strafslagen bij zijn totaal optellen.

 
Voor het juiste antwoord scroll naar beneden

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Antwoord C is juist:

de speler moet kenbaar maken dat hij of zij de bal wil opnemen zodat de medespeler ook kan kijken of de bal onbruikbaar is. Ook moet hij de plaats waar de bal lag merken. Als hij of zij dit verkeerd doet moet er een strafslag bij het totaal aantal slagen op die hole worden opgeteld. Regel 5-3