Vraag van de maand Juni 2016

Matchplay
Uw tegenstander speelt zijn tweede slag uit de rough prachtig naast de pin.
U ligt voor 5 en geeft hem de hole.
Bij de pin aangekomen ziet u dat uw tegenstander vanuit de rough een verkeerde bal heeft gespeeld.
Wat zeggen de regels?

A   U heeft de hole gegeven en een gegeven hole mag niet worden geweigerd of herroepen
B  Door het spelen van een verkeerde bal had uw tegenstander op dat moment de hole al verloren
C  De slag met de verkeerde bal is ongeldig en uw tegenstander moet alsnog zijn originele bal zien te vinden en spelen.

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Het goede antwoord is B

Uw tegenstander verloor de hole op het moment dat hij een slag deed met een verkeerde bal.
Het geven van de hole daarna doet niet meer ter zake (Regel 15-3.a en Dicision 2-4/9).