Vraag van de maand januari ’17

Op de tee van hole 3 slaat u per ongeluk af met de bal van uw tegenstander.
Bij het uit de hole halen op hole 2 heeft u kennelijk de ballen verwisseld.

Wat zeggen de regels:

A: U heeft de verkeerde bal gespeeld en krijgt 2 strafslagen.

B: U heeft de verkeerde bal gespeeld en krijgt 1 strafslag.

C: U heeft de verkeerde bal gespeeld en wordt gediskwalificeerd.

D: Er is niets aan de hand u kunt gewoon verder spelen.

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Antwoord D is juist:

Nee, een bal gespeeld van de tee bij het afslaan is geen verkeerde bal ook al is het niet uw eigen bal. Zie definitie van “ bal in het spel” en Decision 15-1/1