Vraag van de maand augustus ’17

Strokeplay
Speler A slaat op hole 7 zijn bal op de green op 4 meter van de vlag. Speler B slaat ook een mooie bal op 3 meter van de vlag, maar zijn bal ligt wel op de speellijn van speler A. Voordat speler A gaat putten vraagt hij speler B om zijn bal opzij te plaatsen. Nadat speler A heeft  geslagen, put speler B zijn bal tot op 10 centimeter van de hole, maar heeft vergeten zijn bal terug te plaatsen voordat hij speelde.

Wat zeggen de regels.
A    Speler B krijgt 2 strafslagen en moet zijn bal opnieuw spelen. De slag gespeeld van de verkeerde plaats telt niet mee.
B    Speler B krijgt 2 strafslagen en moet zijn bal opnieuw spelen. De slag gespeeld van de verkeerde plaats telt ook mee.
C    Speler B krijgt 2 strafslagen en mag verder spelen vanaf het punt waar zijn slag is geĆ«indigd dus 10 cm. vanaf de hole.

Voor het juiste antwoord scroll naar beneden

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Antwoord C is juist

Omdat speler B geen onevenredig groot voordeel heeft behaald door te spelen vanaf de verkeerde plek hoeft hij alleen 2 strafslagen te noteren omdat hij vanaf de verkeerde plek heeft gespeeld. Bij matchplay betekent het wel verlies van de hole.